matinale – 34 (nu tocmai matinale)

Posted: 09/01/2012 by Călin in matinale
Etichete:, , ,
Albastru-ndoliat

În plină zi se face noapte
Şi ninge fără de motiv,
Albastrul lui Sabin Bălaşa
S-a-ndoliat definitiv.

În deficitul de albastru
Al unei lumi cu pumnii strînşi,
Era nevoie de seninul,
Cu mări, cu nimfe şi cu mînji.

Era albastrul dinspre dangăt,
Cînd bate clopotul în cer,
Era accentul trist al mării,
Cînd marile corăbii pier.

Era lumina din privirea
Discipolului muribund,
Cînd moare-n temniţă profetul
Şi ceilalţi faptul îl ascund.

La nunta de culori a lumii,
Un loc de cinste şi-a făcut
Albastrul lui Sabin Bălaşa,
Iluminat de absolut.

E mult pămînt în jurul nostru
Şi e destul pămînt în noi,
Simţim pămînt în cărămidă,
În ţest, în oale şi-n noroi.
Aşa că resimţeam nevoia
Măcar a unui strop de cer,
Pe un pămînt pe care cerul
E-un tragic oaspete stingher.

Şi, uite, se îndoilază
Şi nu mai are crezămînt
Puţinul cer al lui Bălaşa
Şi cade pictorul, înfrînt.

Ne-am săturat de-atîta noapte
Şi ni se face dor de zi,
Să-nsămînţăm în noi albastrul,
Spre-a nici nu mai putea muri.

Dar e bolnav şi curcubeul,
Închis într-un spital sordid,
Nuanţele ajung în zdrenţe,
Comutatoarele se-nchid.

Şi-n toată negura murdară,
Ca-ntr-un reînviat pariu,
Ce ochi albaştri are cerul,
Ca semn că Dumnezeu e viu.

Sînt răstigniţi aceiaşi îngeri
Între femeie şi bărbat,
În veac de promiscuitate
Şi de albastru-ndoliat.

               Adrian Păunescu

sursa: youtube (user – kitarotv)

dacă tot am fost atît de „matinal” astăzi, probabil şi topul cu rock va ajunge aici doar undeva pe la ceasurile 5-6 din după-amiază, dar pînă la urmă va ajunge. ţucu-vă!

o vizită pe la ei nu are cu ce vă dăuna: teo negură, clipe de cluj, rokssana, peter, luna pătrată, mirela, lili3d, C.L.M., theodora, cristi, vultureşti, pandhoraa, în căutarea eului pierdut, meşterul manole, melly, grupul porcilor abjecţi

Comentarii
  1. […] de Cluj,Cella,CARMEN,Aurora,Călin,Călin ,Daurel,-X-, Carmen Amza,Gabi,Gabriela Elena,Lili,Luna Pătrată,Max […]

  2. […] theodora0303, mirelapete, coltulcumuzica, […]

  3. […] Cella,CARMEN,Aurora,Călin ,Daurel,-X-, Carmen Amza,Gabi,Gabriela Elena,Lili,Luna Pătrată,Max Peter,Lolita,Rokssana,Sara,Vania,Doru,Teodora,Zina, Grupul…și cine mai dorește! cluj, cluj-napoca, Eroilor, nocturne, oraş […]

  4. […] Cella,CARMEN,Aurora,Călin ,Daurel, Carmen Amza,Gabi,Gabriela Elena,Lili,Luna Pătrată,Max Peter,Lolita,Rokssana,Sara,Vania,Doru,Teodora,Zina….și cine mai dorește! […]

  5. Doru spune:

    Mi-a plăcut cum sună la Marian „frate Călin”, boier dumneavoastră …

    • Călin spune:

      probabil aş putea să îi fiu copil lui Marian, dar dacă el aşa a vrut, nu am eu de ce să mă opun. dacă aşa îi place omului, de ce aş avea eu ceva împotrivă?

  6. […] on Cristian Preda crede ca Bucure…Hari Bucur-Marcu on Cristian Preda crede ca Bucure…matinale – 34 … on Cristian Preda crede ca Bucure…Theodora on Cristian Preda crede ca Bucure…Theodora […]

  7. […] Cosmin, Iulia, Cristian, Cammely, Pato Basil, Adrian Voicu, Alex Mazilu, Blogatu, Clipe de Cluj, Calin, CARMEN-Intre vis si realitate, Costin Comba, Flavius Obeada, G1b2i3, Gabriela Savitsky, Hidalgo, […]

  8. Teo Negură spune:

    Ce frumos scria Paunescu, Dumnezeule! Aici inca mai ninge, tot fara motiv, iar eu, naivul, speram sa stea iarna pe branci si sa cadem direct in primavara…

    • Călin spune:

      aici ninge cu motiv, pentru că eu vroiam neapărat să ies la o bulgăreală. ştiu, tu nu te împaci foarte bine cu iarna, nu semănăm în privinţa asta 🙂

  9. Marian spune:

    Frate Calin pe 8 ianuarie …de 35 de ani eu serbez ziua de nastere a Regelui meu Elvis Presley. Pe 8 ianuarie nu ma apropii de bloguri…nici macar pentru a injura guvernantii.Pe 8 ianuarie cei ce-si zic fani serbeaza…eu am inceput de pe 1 ianuarie…evident. Ieri am incheiat tarziu spre ora 22 cu o serie de concerte din ’77…vreo 20 la numar, mai putin ultimul din Rapid City…de ala ma feresc ca de foc.Azi am vazut ce ai prezentat pe blog si am ramasa pur si simplu impresionat de efort. Nu pot decat sa-ti adresez un sincer…SA TRAIESTI BOIERULE!!!Am material audio si video cu si despre Elvis sa-mi ajunga…10 vieti, macar sa traiesc eu atat, insa nu ma pot opri sa nu remarc faptul ca ai depus atata pasiune in a colecta materialele de pe net cel putin cat am depus si eu pentru a aduna aceste materiale.Iti multumesc frate Calin si-ti raman dator cu …o bere la vara cand voi venii pe la Cluj in vizita la amicii pe care-i mai am inca pe acolo.Cel putin o bere!In alta ordine de idei…sint placut impresionat ca-n Romania inca exista oameni carora le place poezia si nu oricare ci poezia lui Paunescu. Frumos , laudabil { am vreo 5 volume prin biblioteca mea proprie si …personala ale poetului Adrian Paunescu} insa asi dori ca si mataluta { daca-ti aduci aminte …te-am mai laudat de cateva ori …in diferite ocazii pentru frumusetea versurilor dumitale} sa incerci sa PUBLICI ceva versuri. Ai talent frate, ai HAR si asta ti-o spune un tip caruia ai place poezia. Poate la vara sa am onoarea de a primii un volum cu dedicatie…ce zici ?Frate Calin inca o data iti multumesc pentru efortul depus in adunarea si postarea acelor materiale cu Elvis { o consider o favoare personala si …un dar pentru ziua mea de nastere ce va venii in curand…tot in ianuarie} si-ti urez un inceput de saptamana cat mai agreabil cu putinta precum si pentru restul saptamanii….cat mai multe bucuri. Evident urarile se adreseaza si familiei dumitale si { hai ca azi sint in toane bune} si ” vizitatorilor” blogului dumitale pe care chiar daca nu-i cunosc am ajuns sa-i consider drept prieteni personali…cal putin prin legaturile pe care le avem datorita muzicii.

  10. Cristi spune:

    La Bucuresti zapada n-a sosit inca, cred ca peste cateva zile ajunge si la noi. 🙂

  11. Mirela spune:

    Buna dimineata… nu prea devreme! Frumoase versuri, linistitoare si deosebita muzica…
    Azi trebuie sa fac poze, e o zapada alba si pufoasa in Cluj! 🙂

    • Călin spune:

      da, ar trebui să faci; cred că ies şi eu ceva mai încolo, musai obligatoriu la o bulgăreală, poate fac şi ceva poze 🙂 . o zi frumoasă!

  12. Luna patrata spune:

    Da, absolut superb! 🙂 Nu mai spun altceva pentru ca nu am cuvintele la mine… e frumos tare ce ai facut aici.

Dacă ai ceva de zis, aici e locul. Bălăriile nu se acceptă!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.