matinale – 47

Posted: 22/02/2012 by Călin in matinale
Etichete:, , , , , , ,
Balada ziselor mărunte

Ştiu musca-n lapte de-a picat,
ştiu rang pe haina omului,
ştiu de-i senin ori înnorat,
ştiu bine rodul pomului,
ştiu după clei de soiul lui,
ştiu lucrurile ce-s de-un hram,
ştiu cine-i harnic ori haihui,
ştiu tot, de mine habar n-am.

Ştiu haina după epolet,
ştiu orice rasă monahală,
ştiu pe stăpân şi pe valet,
ştiu pe măicuţă după poală,
ştiu hoţul după ciripeală,
ştiu cine-i lacom la bairam,
ştiu unde-i vin ori bute goală,
ştiu tot, de mine habar n-am.

Catâr, catârcă ştiu ce mi-s,
ştiu câte poartă în spinare,
ştiu de Belet şi de Beatrice,
ştiu pe abac o adunare,
ştiu de-amăgiri şi de visare,
ştiu pe husit de ce-i infam,
ştiu Roma ce putere are,
ştiu tot, de mine habar n-am.

Prinţe, ştiu despre fiecare,
ştiu după chip orişice neam,
ştiu că de moarte nu-i scăpare,
ştiu tot, de mine habar n-am.

                 Francois Villon

sursa: youtube (user – kitaro2005)

nu ar fi rău să treceţi şi pe la luna pătratăteo negură, meşterul manole, schtiel, cristi, geanina, vultureşti, grupul „porcilor abjecţi”, diverse, dana, marius bota sau rabinu’

Comentarii
  1. […] Cu aceasta recenzie adaug 15 minute de munca voluntara in cadrul proiectului vALLuntar al editurii ALL, pe site-ul careia puteti gasi cartea tradusa in romana. Fiecare persoana care comenteaza aici, la acest post, despre carte Joseph Andrews de Henry Fielding sau campania vALLuntar adauga 3 minute de munca voluntara prestata de echipa ALL. Asadar, va invit la discutie: Vlad, Margot, Georgy, Liana, slowaholic, Alta-Liana, Magda Adina, Alice, redsky, psy, AnaVero, Tibi, tu1074, salmi, Zina, Verde de Paris, Calin. […]

  2. […] Alex, Coltu, Luna Patrata, Mesterul Manole, Mirela Pete, Raza de soare 45.958950 23.570869 Share […]

  3. Lavi spune:

    „de mine habar n-am.”
    frumoasa poezia, mi-a placut in special ultima strofa si versul de mai sus.
    cred ca nici eu nu am habar de mine
    o zi frumoasa iti urez 🙂

    • Călin spune:

      dar oare cîţi avem habar de noi? că ne place să ne amăgim, să ne facem iluzii, să lăsăm altora impresia că am avea habar e una, dar asta nu înseamnă că am şi avea 😉 .
      o zi frumoasă şi senină să ai şi tu!

  4. […] ,calin , vizualw , robert , caius , ilarie , mirela , zinnaida , incaunipocrit 44.437711 26.097367 Rate this: Share this:ShareFacebookTwitterStumbleUponEmailDiggLinkedInRedditLike this:LikeBe the first to like this post. De rokssana • Posted in imagini, miercurea fara cuvinte • Tagged miercurea fara cuvinte 0 […]

  5. Cristi spune:

    Sunt foarte interesante stradutele inguste din diferite orase ale lumii. Dau o senzatie aparte. 🙂

  6. psi spune:

    oooo… francois villon! fain, fain! 🙂

  7. […] Colţul cu muzică, Luna, Teo, Icepickk’s Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  8. Luna patrata spune:

    Excelent! E o adevarata placere sa il gasesc aici pe Francois Villon astazi, chiar aveam nevoie de asa ceva.

Dacă ai ceva de zis, aici e locul. Bălăriile nu se acceptă!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.