Luminiţa de la capătul tunelului

Posted: 02/11/2011 by Călin in pictures, Uncategorized
Etichete:, , , , , ,

pe vremuri, un fost premier cu multe dioptrii în dotare ne povestea despre luminiţa de la capătul tunelului; nu ştiu dacă el o fi văzut-o sau nu, înclin să cred că a fost o iluzie datorată dioptriilor prea multe, însă eu unul chiar am văzut-o. asta s-a întîmplat ieri, cînd m-am luat de nebun să mă plimb pe coclauri şi prin peşteri, în care pînă la urmă nu am ajuns. pe la 11 şi jumătate am coborît eu voios nevoie-mare din tren în halta Peştera, foarte hotărît să vizitez peştera Vadu Crişului, de care mă despărţea un pod şi încă vreo două sute de metri. numai că socoteala mea nu s-a potrivit cu ce am întîlnit la faţa locului; concret, am dat peste o cabană pe care scria „ghid peşteră”, care cabană avea un grilaj zdravăn pe uşă şi un lacăt cît China. m-am dus pînă la peşteră, unde m-am izbit de o uşă metalică solidă, bine ferecată şi ea. cu buzele umflate, m-am luat să caut cascada, gîndindu-mă că măcar ea nu va fi în spatele unei uşi închise; şi nu era, doar că lipsa precipitaţiilor a făcut să găsesc doar un fir de apă destul de anemic în locul cascadei cu care eram obişnuit. am făcut cîteva poze şi m-am întors în haltă şi am stat…şi am stat. locul nu mi se mai părea chiar atât de pitoresc, dintr-o dată a început să mi se pară oarecum înfricoşător. halta era doar o coşmelie în care nu era nimeni, cu un acoperiş zdravăn, numai sănătos pentru vremi ploioase, dar nu era cazul. în faţă aveam munte, în spate Crişul şi iar munte, în stînga, la vreo sută de metri un tunel, iar în dreapta, la alte cîteva sute de metri, un alt tunel. singur, undeva în no man’s land, fără ţipenie de om prin preajmă şi fără să am habar cînd vine următorul tren; adică ştiam eu ceva, dar ştiam al naibii de prost. după vreo oră bună de stat acolo, din tunelul din stînga apare un bătrînel; venea încet, ajutîndu-se de un băţ, pe pietrişul de lîngă calea ferată. ajunge în dreptul meu, îl întreb la ce oră e următorul tren spre Cluj şi îmi spune că ar fi pe la patru şi jumătate, dacă nu s-a schimbat; asta în condiţiile în care nu era nici măcar ora 13. îmi zice apoi că se poate merge pe lîngă linia ferată pînă la Şuncuiuş, că doar şi el într-acolo merge, şi nu face mai mult de trei sferturi de oră. îl mai întreb şi dacă pot să ocolesc tunelul, îmi zice că se poate şi asta, dar că ocolesc mult, îmi înşiră nişte denumiri de locuri de care nu am auzit de cînd mă ştiu, aşa că elimin din calcul varianta cu ocolitul tunelului. după ce îi mulţumesc, o iau voiniceşte la drum şi la nici 10 minute dau nas în nas cu tunelul, o gură întunecată, din care nu răzbătea nici un firicel cît de amărît de lumină. mă mai gîndesc cîteva clipe dacă chiar vreau să trec prin el, după care intru, sperînd să nu mă întîlnesc cu vreun tren. după vreo 100 de metri mă trezesc în beznă completă, gura prin care intrasem nu se mai vede, pentru că tunelul nu e drept, are forma unui arc de cerc; apoi, după încă vreo sută de metri, zăresc în faţă o lumină timidă, care devine tot mai puternică pe măsură ce mă apropii. şi mă gîndesc că poate nu ar fi fost rău să îl am alături pe Victor Ciorbea, să îi arăt şi lui luminiţa de la capătul tunelului; una reală, nu una fantasmagorică, cu care ne îmbrobodesc de zeci de ani politrucii noştrii mai mult sau mai puţin dragi.

faceţi o plimbare şi pe la ei, că nu daţi de nici un tunel, deci nu-i nici un pericol: dana, meşterul manole, rokssana, ioan usca, peter, cristi, vacitim, dictatura justiţiei, pisicaru, psi, zinnaida, mirela, vultureşti

Comentarii
  1. Frumoasă poveste, frumoase priveliști. Cât despre sărmanul premier s-a rătăcit de mult și nu are nicio șansă să găsească luminița din capătul tunelului său.

  2. psi spune:

    sara bună la tine, călin! (că florin am înţeles, iară nu-i)
    faine poze da povestea… brrr.. nici picată nu mă lăsam dusă prin tunelu acela, chit că celălalt, de care ai amintit, pare tot mai lung.

    • Călin spune:

      bună seară să aveţi la Braşov! cel de care am amintit parcă nu mai are sfârşit, iar luminiţa aia parcă e tot mai departe…pînă la urmă a fost în regulă, erau doar vreo trei sute de metri probabil, nu am dat nas în nas cu trenul 🙂

  3. Peter spune:

    Sunt chiar faine fotografiile. Cea cu cascada mi se pare spectaculoasă (dar bănuiesc ce frumos este să o vezi în realitate). Mi-a mai plăcut cea făcută de la „luciul” şinei de cale ferată… Meserie, ce mai! 😀
    Tare mi-ar plăcea să mai pot şi eu să umblu pe munte… Acum nu mai pot decât cu… macaraua!… 😀

    • Călin spune:

      eu îmi permit să umblu pe coclauri, doar sînt o aşchie 😉 . imaginile…a ţinut şi vremea cu mine, locuri frumoase, am „cules” vreo două sute de fotografii 🙂

  4. frmshk spune:

    Hai, Calin, parca tot a meritat! Si firicelul de apa – care, oricum, inseamna continuitate – si tunelul – cat timp e o luminita parca nu e totul pierdut. Chiar si pestera incuiata. Poate e mai bine c-ai gasit-o asa. Cine stie ce-o fi fiind inauntru… ce bine c-avem imaginatie, nu? 😀

    • Călin spune:

      chiar a meritat pînă la urmă, pentru că nu m-am mulţumit cu peştera încuiată şi tunelul; m-am mai dus la o peşteră, am găsit-o închisă şi pe aia, după care m-am cocoţat pe dealuri (sau munţi, că totuşi e zonă de munte), m-am „jucat” puţin cu apa Crişului (în sensul că am făcut nişte poze care îmi plac tare mult; după care, ajuns acasă, am dormit ca bătut 12 ore 🙂 . peştera de la Vadu Crişului chiar e faină, e amenajată pe vreo 800 de metri, are cam ce trebuie să aibă o peşteră, adică stalagtite, stalagmite, doar program de vizitare are…numai duminica 😦

  5. Denisa spune:

    Minunate poze pentru retina si pentru suflet! Multumesc Calin

  6. roryta spune:

    frumoase foto… 🙂

    • Călin spune:

      mulţumesc, mulţumesc şi pentru vizită. s-ar părea că sîntem cam pe acelaşi palier (muzică) şi că am fi un soi de concurenţi; dar nu neapărat 😉

  7. Cristi spune:

    Foarte reusite pozele! Mi-am inchipuit pentru cateva momente ca sunt acolo. 🙂

  8. Shayna spune:

    Aha, deci pe acolo ai ratacit tu ieri… cautai luminite, sa zic asa. 😛 (mna, stiu ca nu e frumos gestul asta). Tare frumos povestesti, e o placere sa citesc… iar pozele sunt chiar reusite, sa stii. 🙂

    • Călin spune:

      da, pe acolo am rătăcit, dar nu căutam neapărat luminiţe 😉 . căutam mai degrabă peşteri, iar una e dechisă numai duminica, iar cea de-a doua pînă la 1 sau la 2, aşa că nu am mai prins-o deschisă nici pe aia 😦 . luminiţele au apărut aşa, pe nepusă masă 😉 , iar poze probabil vor mai fi pe aici, că am făcut destule ieri. o zi bună să ai!

  9. Zina spune:

    Frumos ai adus-o din condei, dar şi mai frumoase sunt fotografiile ! Bine că vedem măcar la tine pe blog luminiţa de la capătul tunelului, că de la Victor Ciorbea… acum chiar că ne-am luat orice nădejde !

  10. pisicaru spune:

    Frumoasa povestirea, bineinteles pozele sunt faine. Claritatea luminitei de la capatul tunelului ar trebui urmata de politicienii nostrii, cu o conditie : sa ferecam ambele porti dupa intrarea lor in tunel. O zi faina.

    • Călin spune:

      nu cred că trebuie neapărat să le ferecăm, dar poate că ar fi bine să ne asigurăm că trece măcar un tren pînă să apuce ei să iasă 🙂

  11. vacitim spune:

    Frumoasa poveste! Iar pentru un iubitor al muntelui, pozele sunt mana cereasca.
    Ar mai fi o varianta: te facem prim-ministru 😀

    • Călin spune:

      nu merge, pentru că nu-s suficient de lepră, deci ultima variantă pică 🙂 . prefer muntele decît să mă bag în troaca ce se cheamă politică 😉

Dacă ai ceva de zis, aici e locul. Bălăriile nu se acceptă!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.