am fost tras de urechi că a cam dispărut muzica de prin colţul ăsta de ceva vreme; cum iniţial plănuisem să dispară colţul cu totul, nici nu e chiar aşa de rău. dar totuşi colţul nu a dispărut, iar muzica va reveni şi ea treptat-treptat; ce va dispărea, pentru că totuşi ceva va dispărea de aici, vor fi versurile; nu cele scrise de alţii, cu care vă veţi întîlni în continuare la matinalele din cursul săptămînii, cele mai şchioape, mai nereuşite, care îmi aparţineau mie, iar asta se va întîmpla pentru că de azi încolo nu voi mai scrie nici un vers, indiferent cît de mult m-ar mînca degetele. revenind la muzică, de săptămîna viitoare vor reapărea cele cinci topuri cu care cei mai mulţi probabil v-aţi obişnuit deja. pentru azi, chiar dacă iniţial am vrut să mă opresc la albumul „Highway to Hell” al celor de la ACDC, am adus trupa suedeză de symphonic metal Therion, cu cîteva din piesele de pe albumul „Lemuria„, album care a fost lansat în 2004. piesele pe care vi le propun spre ascultare pentru azi sînt, în ordinea în care le găsiţi mai jos, „Uthark Runa”, „Three Ships Of Berik”, „Lemuria”, „Quetzalcoatl”, „The Dreams of Swedenborg”, „An Arrow From The Sun” şi „Abraxas”. şi dacă tot sîntem la Therion, voi încheia cu o piesă de pe albumul „Theli” (1996), probabil piesa care mie îmi place cel mai mult din toate cele care aparţin trupei suedeze, „The Siren of the Woods”.

sursa: youtube (user – VonnLaymann)

sursa: youtube (user – VonnLaymann)

sursa: youtube (user – VonnLaymann)

sursa: youtube (user – VonnLaymann)

sursa: youtube (user – fiatlux2005)

sursa: youtube (user – VonnLaymann)

sursa: youtube (user – VonnLaymann)

sursa: youtube (user – ancasmth)

Comentarii
  1. […] Kathy; Blogeru, Cristian, Zamfir, Zina, tu1074 , Calin, Porcii abjecti, pandhoraa, Ciprian; Tudor; Pasiuni;Stafidutz; Neydamn; Laura; Melly; Diverse; Florentina; SoriN; BLOGitse; Tatjana; Ema; Mihaela; Oana Clara; Ana; Florina; Lillee; Ulise; Jack; Moments; New York Daily Photo Comments comments […]

  2. eliza spune:

    „la piesa aceasta”. Scuze

  3. eliza spune:

    M-am exprimat gresit. Nu piesa, ci titlul.

  4. eliza spune:

    Daca nu te superi, Calin, tradu-mi si mie piesa aceasta „The siren of a wood”, eu nu i-am gasit intelesul.

    • Călin spune:

      e puţin mai complicat, pentru că textul piesei sună cam aşa:
      Enuma ilu awiluma
      Ardu Shamash apkallu baru
      Nergal ina ramanisu
      Annu ki-utu-kam ilu

      Parak simati
      Muballit mitte
      Nergal allatu mellamu mesaru
      La tapallah Annuaki
      Kettu Puluthu qillatua

      Erset la tari etimmu
      Ina ramanisu melammu
      Baru dinau
      Allatu Nergal

      Sar kissati

      Nergal allatua
      Allatu Adapa
      Ina ramanisue.

      într-o limbă ceva mai accesibilă nouă, adică în engleză, asta s-ar traduce cam aşa:

      When God’s human being
      Shamash’s slave, wise men, saw
      Nergal in himself
      This Earth-stomped land became God’s.

      At a decent throne
      Of life and death
      Nergal comes glowing,
      Not stopping at Senior Gods
      As he was fear’s bride.

      In the land with no return
      In it’s glory
      The look upon judgement
      Gave birth to Nergal

      The king of underground.

      Nergal was born,
      Adapa suffered,
      of what was in himself

  5. geanina spune:

    …de ce sa nu mai scrii? mai ales ca te mananca degetele!! scrie si pastreaza-le pentru tine iar mai tarziu poate ni le arati si noua 🙂 intr-o carte…in rest toate cele bune.
    mi-a placut lemuria…

    • Călin spune:

      nu, Geanina, pur şi simplu nu mai scriu nici un vers, nici măcar unul singur; aşa e mai bine, crede-mă…
      acum ceva vreme mi-am promis că nu voi mai pune mîna pe un creion, să mai desenez ceva, şi nu am mai făcut-o; acum mi-am promis că nu voi mai scrie nici un vers, şi nu o voi mai face…

  6. romanianstampnews spune:

    Sunt buni! Îmbinarea metalului cu polifonia corală e ceva mai puţin întâlnit, dar de la „şcoala” nordică, te aştepţi la multe…

  7. Melly spune:

    Seara placuta, Calin! 🙂

  8. Laura spune:

    Am vrut sa adaug si versuri, dar am uitat, intelesesem ca doar la ele te refereai:) Astept intalnirea de mai pe seara:)

  9. Laura spune:

    Imi pare rau ca ai hotarat sa nu mai scrii. Si sa stii ca mancarimea din degete nu o sa dispara usor, iti spun din proprie experienta…Mi-e dor sa scriu aproape in fiecare zi.Nu mai ascultasem demult Therion,ms.
    Salutari de la Dunare si numai ganduri bune!

    • Călin spune:

      am hotărît să nu mai scriu versuri. în rest, de aici nu voi dispărea, dacă a fost să fie să apar azi aici, înseamnă că mai am multe zile de stat prin zonă…
      salutări şi de pe Someş şi ne întîlnim mai spre seară, la încă o porţie de muzică!

  10. shogunu' spune:

    Beeetoooon!!!
    Acuma am în urechi Quetzalcoatl (la maxim!!!) . Popocatepetl este? 😀
    Profit de o pauză de „uscare” a unor „cestii” de la Bismarck… d-aia-s pe net 🙂
    Banzai!

    • Călin spune:

      m-aş mira să fie, pentru că, dacă Quetzalcoatl e o zeitate, Popocatepetl nu-i decît un amărît de vulcan activ, de undeva de prin Mexic, dacă nu mă înşel. banzai să fie!

Dacă ai ceva de zis, aici e locul. Bălăriile nu se acceptă!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.