Pink Floyd – 8 – The dark Side of the Moon

Posted: 18/02/2012 by Călin in muzici amestecate
Etichete:, , , , , ,

cel de-al optulea album de studio al trupei britanice Pink Floyd, lansat în martie 1973, „The Dark Side of the Moon” a fost conceput în timpul turneelor şi concertelor care au precedat începerea înregistrărilor. temele principale pe care se axează acest album sînt conflictele, lăcomia, trecerea timpului şi boala psihică, ultima parte avînd ca sursă de inspiraţie starea de sănătate tot mai precară a fostului membru al trupei, Syd Barrett. albumul s-a bucurat de un succes imediat, ajungînd doar pentru o săptămînă pe primul loc în topul Bilboard al celor mai bune albume, top în care a rămas însă pentru 741 de săptămîni, stabilind un record care va fi foarte greu de egalat vreodată. alături de „The Wall”, „The Final Cut” şi „The Division Bell”, „The Dark Side of the Moon” este unul dintre cele mai apreciate albume ale trupei britanice, iar cei care doresc să afle mai multe despre acest album pot arunca o privire pe pinkfloydonline.com. pentru această primă întîlnire cu muzica de pe acest album vă propun spre ascultare piesele care apar pe prima lui faţă, în ordinea în care se găsesc pe album, adică „Speak to Me”, „Breathe” (acestea două în primul slideshow), „On the Run”, „Time” şi „The Great Gig in the Sky”, urmînd să vin ceva mai încolo cu piesele de pe cea de-a doua faţă a albumului.

sursa: youtube (user – zeppmann93)

sursa: youtube (user – Stargazer91666)

sursa: youtube (user – ClassicRockMusic)

sursa: youtube (user – MusicThatDoesNotSuck)

ţucu-vă!

eu zic că ar merita să treceţi şi pe la peter, kadia, meşterul manole, octocat, luna pătrată, zinnaida, geanina, tu1074, teo negurăcristi, vultureşti, cella, melly, grupul „porcilor abjecţi”

Comentarii
  1. […] Plutacupaparude, Colțul cu muzică Like this:LikeBe the first to like this […]

  2. Laura spune:

    Am pe vinil tot Pink Floyd-ul.Am crescut cu ei. Ma bucur oricand scrie cineva despre ei.Ms!

    • Călin spune:

      mie mi-au mai rămas vreo 6 albume, că am zis că le iau pe rînd toate cele de studio pe care le-au scos. iar după ce oi termina cu ei, văd eu la cine mă opresc, poate la Jethro Tull, poate la Queen, ori poate la Led Zeppelin. văd eu, că mai am destul timp să mă hotărăsc 🙂

  3. psi spune:

    așa cum ai spus, un album extrem de apreciat, îmi place și mie tare mult.
    mulțam de „time”… zi faină să fie la tine.

    • Călin spune:

      mda, unul din cele mai cele din cîte s-au făcut. cu partea a doua oi veni totuşi numai mîine, azi mai diversific un picuţ, vin mai spre seară cu ceva hard rock 🙂

Dacă ai ceva de zis, aici e locul. Bălăriile nu se acceptă!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.