matinale 39

Posted: 23/01/2012 by Călin in matinale
Etichete:, , , , ,
Dă-mi chipul tău

Dă-mi chipul tău, granit senin,
dă-mi duhul tău, senină iarbă,
în ne’mpăcatul meu destin
nici un tumult să nu mai fiarbă!

Să nu mai spumege în piept,
sub îndoieli ori sub blesteme,
nici cîte-n pofta mea le-aştept,
nici cîte spaima mea le teme.

Vreau taina neştiinţei reci
şi-a nepăsării voastre, unde,
cu negrul zbor de lilieci,
nici o-ndoială nu pătrunde.

Granit, dă-mi neclintirea din
dumnezeiasca-ţi împietrire,
pentru-o lumină fără chin
şi-o moarte fără răstignire!

Vreau, iarbă, -nţelepciunea ta
de-a nu-ţi aduce-n veci aminte,
vreau harul tău de-a înfrunta
făr-a privi nimic ‘nainte.

Să cresc în timp şi infinit
din duhul tău, senină iarbă,
din duhul tău, senin granit,
în fericirea voastră oarbă.

                     Radu Gyr

sursa: youtube (user – regnillip)

nu ar strica să daţi o raită şi pe la luna pătrată, geanina, vizualw, teo negură, schtiel, peter, virtual kid, octocat, shogunu’, vultureşti, meşterul manole, dana, cristi

Comentarii
  1. romanianstampnews spune:

    Acum vreo 15 ani l-am descoperit şi eu pe Radu Gyr. Am rămas surprins de frumuseţea cuvintelor lui.

  2. pisicaru spune:

    Interesanta poezia.

  3. daniela-catalina stan spune:

    Calin, te rog sa-mi permiti sa mai „citez” o poezie minunata de-a lui Radu Gyr:

    Cantec Deplin

    N-ai lăuda de n-ai ştii să blestemi,
    Surâd numai acei care suspină,
    Azi n-ai iubi de n-ar fi fost să gemi,
    De n-ai fi plâns, n-ai duce-n ochi lumină.

    Şi dacă singur rana nu-ţi legai,
    Cu mâna ta n-ai unge răni străine.
    N-ai jindui după frânturi de rai
    De n-ai purta un ciob de iad in tine.

    Că nu te-nalţi din praf dacă nu cazi
    Cu fruntea jos, în pulberea amară,
    Şi dacă-nvii în cântecul de azi
    E că mureai în lacrima de-aseară.

    O seara cu liniste, dragilor;)

  4. […] Androxa, Colţu cu muzică, G1b2i3, Gabrielle, Ioan Usca, Lolita, Mirela, Peter, Ragnar, Rokssana, Schtiel, Shayna, Teo […]

  5. Cristi spune:

    Bunicul meu avea numai cuvinte frumoase despre Radu Gyr.

  6. psi spune:

    radu gyr, unul dintre poeţii mei favoriţi. 🙂
    tare mulţumescu-ţi!

  7. corabogdan spune:

    fericirea chiar are chipul ei! 🙂

  8. geanina spune:

    fericirea are chipul ei?:)

Dacă ai ceva de zis, aici e locul. Bălăriile nu se acceptă!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.